Despre packaging

Magazine online – Sfaturi pentru livrări sigure

magazin online cum impachetam corect

Magazine online – Sfaturi pentru livrări sigure 

Vânzările online, fi prin situri dedicate, fie prin intermediul unor situri de licitații ori platforme dedicate, pot reprezenta o metodă simplă atât pentru companii cât și pentru indivizi de a intra în contact repede și eficient cu clienții lor și de a produce profit cu minime investiții materiale, umane și logistice. Cu precădere cele din urmă, aspectele logistice, extrem de costisitoare, fiind ușor de pus la punct, mai ales dacă lucrăm cu platforme dedicate de genul eBay, Amazon sau, în cazul în care vindem doar local, eMag. Pe de altă parte, împachetarea produselor pe care le vindem și deci, distribuim către clienți, rămâne unul dintre cele mai importante aspecte de care trebuie și va trebui să ne ocupăm în continuare, din postura furnizorului. 

Din această postură, suntem direct responsabili de starea unui produs din momentul în care procesăm comanda și până ce acesta ajunge la client și este recepționat, preluat de acesta. Fie că acesta este deteriorat înainte sau în timpul livrării, cel care expediază produsul este direct responsabil de starea acestuia. Prin urmare, ultimul lucru pe care ți l-ai dori din această postură, este să expediezi un produs doar pentru a primi reclamații, și retururi. Sunt lucruri care costă bani și care cauzează inconveniențe atât pentru tine cât și pentru client. Prin urmare, ce ar trebui să faci pentru a elimina acest fel de probleme înainte ca ele să apară ori cel puțin pentru a limita la minim frecvența acestora? 

Mai întâi de toate, e nevoie să înțelegem specificațiile și cerințele pentru fiecare produs în parte. Este acesta fragil sau greu? Are acesta margini delicate sau este confecționat dintr-un material ușor casant? E nevoie să protejez acest produs față de descărcările electrostatice sau/și umezeală? 

Al doilea aspect pe care trebui să îl luăm în considerare este livrarea în sine. Urmează o expediție locală? Una internațională ba chiar una intercontinentală? Cât de lungă va fi călătoria produselor de la furnizor până la consumatorul final? Sunt cerințe speciale legate de temperatură sau de marcajele și etichetele cu avertizări? 

Pentru produsele casante, e nevoie evident de etichete care să avertizeze cu privire la fragilitatea mărfurilor. Pentru cele electronice, etichete care să avertizeze cu privire la sensibilitatea la umezeală. Ambele tipuri de produse trebuie însoțite de etichete cu avertizări cu privire la șocurile mecanice. 

Etichetele nu sunt însă totul. Un alt lucru extrem de important sunt ambalajele efective, cutiile și accesoriile cu care vom asigura transportul mărfurilor în siguranță până la consumator. Avem la dispoziție o gamă extrem de largă de cutii de carton, de folii de protecție, de hârtii speciale de împachetat. Important este să alegem materialul corespunzător fiecărui tip de produs, cutia potrivită și să ne asigurăm că acesta va ajunge la destinație în stare perfectă. 

Vom încheia cu un tabel al celor mai importante materiale pe care le putem utiliza în funcție de produsul ambalat: 

Produs  Folie cu bule  Burete  Pungă ESD  Colțare  Desicant 
Telefoane și electronice  DA  DA  DA    DA 
Haine          DA 
Sticlă, porțelan  DA  DA       
Metale    DA    DA  DA 
Tablouri, postere înrămate  DA  DA    DA  DA 
Lemn          DA 
Cărți    DA      DA 

 

Articole asemanatoare